Linia kolejowa na odcinku Śrem – Czempiń w drugim etapie programu Kolej+

Linia kolejowa na odcinku Śrem – Czempiń w drugim etapie programu Kolej+
Linia kolejowa na odcinku Śrem – Czempiń w drugim etapie programu Kolej+
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

24 listopada 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły ocenę formalną 96 wniosków zgłoszonych przez samorządy do Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+ do 2028 roku. 79 z propozycji (ponad 80%) spełniło wymagania formalne naboru i zostało zakwalifikowanych do II etapu. Projekt Rewitalizacji linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń zgłoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego przeszedł do kolejnego etapu. 

Do drugiego etapu zakwalifikowało się pięć projektów zgłoszonych przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego:

  1. Budowa nowej linii kolejowej Turek – Konin
  2. Rewitalizacja linii kolejowej nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń
  3. Rewitalizacja linii kolejowej nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo
  4. Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód – Szamotuły
  5. Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390 / 236 Czarnków – Rogoźno -Wągrowiec.

W drugim etapie Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej+ do 2028 roku zadaniem samorządów będzie m.in. opracowanie wstępnych studiów planistyczno-prognostycznych projektów zwiększających dostępności do kolei. Na opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego samorządy będą miały 12 miesięcy. Aby wypracować jednolity standard koncepcji, samorządy będą pracowały na udostępnionych przez PLK dokumentach przetargowych dla inwestycji punktowych lub liniowych. Ponadto wnioskodawcy pozyskają niezbędne dokumenty, opinie oraz wnioski z konsultacji społecznych. Istotne będzie także przedłożenie dokumentu potwierdzającego zabezpieczenie finansowania minimum 15% wartości inwestycji oraz deklaracji właściwego organizatora przewozów odnośnie uruchomienia i finansowania przewozów min. 4 par pociągów przez 5 lat.

Po tym etapie projekty będą podlegały ocenie wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do realizacji w Programie Kolej Plus.

Materiał dzięki uprzejmości Urzędu Miejskiego w Śremie

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.