Zmywarka do naczyń do biurowej kuchni – jaka pojemność będzie najlepsza?

Sprzęt do biurowej kuchni powinien być niezawodny – właściwie przez cały dzień jest w użyciu! Mycie kubków po kawie i herbacie, talerzy po przekąskach i po obiedzie – trudno o chwilę przestoju, zwłaszcza, jeśli w firma zatrudnia wielu pracowników. Jaką zmywarkę kupić, by wszystko dobrze działało?

Zmywarka do biura – najważniejsze kwestie

Urządzając biurową kuchnię, tak jak w domu, możesz zdecydować się na sprzęt do zabudowy lub wolnostojący. Wiele osób decyduje się na ten drugi – głównie dlatego, by zachować swobodę w planowaniu przestrzeni i mieć miejsce na ewentualne zmiany organizacji pomieszczeń. Zdarza się jednak, że biuro mieści się w wynajmowanym domu – wtedy aranżacja może przypominać tę, którą znasz z własnej kuchni, włącznie ze sprzętami w zabudowie. Niewielkie tu pole do popisu – ale można wymienić sprzęt na nowszy!

Jaka powinna być dobra zmywarka do kuchni w biurze? Przede wszystkim pojemna i niezawodna. Kuchnia to jedno z najbardziej obleganych pomieszczeń w biurze – każdy zjada obiad w innej porze, a także zagląda, by przygotować kawę lub herbatę. Nic dziwnego, że zmywarka szybko się zapełnia. Wybór wąskiego, 45-centymetrowego modelu nie zda egzaminu nawet przy kilkoosobowej, rodzinnej firmie. Lepiej zdecydować się na model o szerokości 60 cm. Zwróć jednak uwagę, że urządzenia o podobnych wymiarach zewnętrznych mogą różnić się pojemnością.

Co jeszcze? Zwróć uwagę na klasę energetyczną. Jeśli zmywarka dużo pracuje, powinieneś zadbać o wysokość rachunków za prąd. Nie oszczędzaj na urządzeniu, jeśli nie chcesz płacić znacznie więcej za energię elektryczną.

Nie zapominaj też o dyskretnej pracy. Biurowa kuchnia nie zawsze jest oddzielona od pozostałej przestrzeni – dlatego hałas pracujących urządzeń jest dobrze słyszalny także na open space. Zadbaj o zmywarkę, która nie przeszkadza w realizacji służbowych zadań.

Zwróć też uwagę na dostępne programy zmywania. Będą cię interesowały zwłaszcza programy szybkie. Rzadko kiedy naczynia są mocno zabrudzone – w biurze nie będziesz często czyścić garnka, w którym gotowałeś zupę. Szybki program prowadzi sobie z mniej uporczywymi zanieczyszczeniami, w sam raz, by włączyć kolejny cykl niedługo po zakończeniu poprzedniego.

Zmywarka do biura nie powinna być też trudna w obsłudze. Przeszkolenie nowych pracowników z obsługi urządzenia nie powinno zajmować sporo czasu. Włączanie sprzętu powinno być intuicyjne, by każdy z zatrudnionych mógł sobie z tym poradzić. Czy sprawdzi się sterowanie za pomocą smartfona? Nie jest to konieczne – o czystość urządzenia dbają bowiem wszyscy członkowie zespołu.

Jaka pojemność zmywarki do biura?

Zmywarka o szerokości 60 cm ma pojemność kilkunastu kompletów naczyń – najczęściej 14 lub 15. Mniejsze, 45-centymetrowe urządzenia, pozwalają umyć ok. 10 kompletów naczyń. To stosunkowo uniwersalna miara, która pozwala ustalić, co właściwie zmieścisz w omawianym urządzeniu. Pod pojęciem komplet naczyń możesz rozumieć talerze – płaski, głęboki i deserowy, a także szklankę, filiżankę, kieliszek do wina i zestaw sztućców – łyżkę, widelec, łyżeczkę i nóż. Jeśli przemnożysz taki zestaw przez 14-15, szybko dostrzeżesz, że największe zmywarki są bardzo pojemne! Grunt to jednak odpowiednio układać naczynia wewnątrz urządzenia. Dlatego tak popularne są modele z regulowaną wysokością kosza lub dodatkową szufladą na sztućce.

W twoim biurze jedna zmywarka to za mało? Rozważ zakup dwóch! W ten sposób jedna będzie mogła zmywać, a do drugiej – pracownicy będą odkładać brudne naczynia i sztućce. Mając do wyboru wiele sprzętów w atrakcyjnej cenie, bez problemu uda ci się kupić dwa dobrze oceniane modele.

Chcesz poznać wszystkie propozycje? Zobacz zmywarki w sklepie MediaMarkt i zdecyduj, jaka trafi do twojego biura!

Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.