Podpis na ekranie dotykowym w oddziałach PKO Banku Polskiego

PKO Bank Polski
PKO Bank Polski
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Już w 56 oddziałach PKO BP można uwierzytelniać wpłaty i wypłaty gotówki oraz polecenia przelewu podpisem na ekranie dotykowym. Takie rozwiązanie gwarantuje szybszy czas obsługi, automatyczną cyfrową archiwizację oraz ograniczenie zużycia papieru. Do końca czerwca 2020 roku usługa ta będzie dostępna w 500 oddziałach banku.

„Wdrażane przez nas rozwiązanie skraca czas obsługi, co wpływa na większą satysfakcję klientów, a jednocześnie wprowadza w sposób automatyczny pełny elektroniczny obieg dokumentów. To pozwala na znaczącą redukcję zużywanego papieru” – mówi Bartłomiej Wypchło, dyrektor Departamentu Sieci i Wsparcia Sprzedaży PKO BP.

„Naszym celem jest dalsze wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego, jako instytucji nowoczesnej, zaawansowanej technologicznie, ale również wprowadzającej proekologiczne rozwiązania. Digitalizacja procesów jest jednym z kluczowych elementów strategii +PKO Bank Przyszłości+” – podkreśla Wypchło.

Do połowy tego roku możliwość złożenia elektronicznego podpisu dla usług transakcyjnych (wpłaty i wypłaty gotówki w PLN i walutach wymienialnych oraz polecenia przelewu w złotówkach) będą mieli klienci aż 500 oddziałów PKO BP. W grudniu 2019 r. taka usługa była już dostępna w 56 placówkach. Klienci akceptujący dyspozycje na ekranie dotykowym mogą otrzymać potwierdzenie ich realizacji w formie elektronicznej lub wydrukowane na papierze.

Rozwiązanie zostało przygotowane przez bank we współpracy z firmą Nanovo. Urządzenie będzie wykorzystywane również do edukacji klientów w zakresie korzystania z bankowości elektronicznej iPKO. PKO BP pracuje też nad rozszerzeniem katalogu usług z zastosowaniem ekranów dotykowych.

Bank od kilku lat wprowadza rozwiązania redukujące ilość zużywanego papieru. Istotną zmianą było wdrożenie w 2017 roku zatwierdzania 23 operacji kodem SMS. Udostępniono też 40 różnych dyspozycji w serwisie iPKO, np. pełnomocnictwo do rachunku bankowego, zastrzeżenie dokumentu czy dyspozycja na wypadek śmierci. Wprowadzona została także możliwość przesyłania do banku skanów wybranych dokumentów. PKO BP ogranicza również korespondencję papierową do klientów na rzecz elektronicznej.

Ponadto bank w pierwszej połowie 2019 roku kupił o ponad 50 proc. mniej pudeł kartonowych niż w analogicznym okresie 2016 roku. Dzięki temu oszczędził już 3,82 ha lasu, co można przyrównać do powierzchni niemal sześciu boisk piłkarskich ekstraklasy.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.