Wyjątkowe zajęcia kodowania i robotyki w przedszkolu językowym Kinderki

0
Kodowanie na dywanie w przedszkolu językowym Kinderki w Śremi
Kodowanie na dywanie w przedszkolu językowym Kinderki w Śremi

Coraz więcej słyszymy o zajęciach robotyki oraz kodowania, ale… czy tak naprawdę wiemy na czym polegają? Jak ocenić ich jakość, jeśli my, dorośli nigdy wcześniej nie mieliśmy z tą dziedziną do czynienia? Programowanie komputerowe? Kodowanie? To nic dla dzieci – można pomyśleć. Nic bardziej mylnego.

W połowie września w Przedszkolu Językowym Kinderki w Śremie rozpoczęły się zajęcia kodowania oraz robotyki przeznaczone dla najmłodszych prowadzone przez Gadułę – naukę z wyobraźnią. Najmłodsze dzieci poznają je dzięki grom i zabawom.

Kodowanie na dywanie, czyli programowanie “bez komputera”

Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany. Programowanie, to nic innego jak szereg uniwersalnych zasad i reguł, które możemy poznawać nawet bez komputera. Jedna grupa dzieci zamienia się w roboty, a inna je programuje tworząc kod… na dywanie. Polecenia wydrukowane są na specjalnych kartach. Zabawa jest fantastyczna 🙂 Dzięki takim ćwiczeniom, dzieci przyswajają możliwości oraz język komputerowy w astronomicznie szybkim tempie.

Programowanie robota na tablicy multimedialnej

Na zajęciach w Przedszkolu Językowym Kinderki dzieci mają również możliwość programowania prawdziwego robota. Prawdziwego, ale z… klocków LEGO, który wykonuje wszystkie polecenia ułożone przez dzieci. Podczas tych zajęć dzieci tworzą kod na tablicy multimedialnej. Najmłodsi, którzy lepiej czują się w majsterkowaniu, konstruują swojego robota z klocków Lego. Podczas takich zajęć nie można się nudzić 🙂

Nauka prawdziwego języka programowania

Starsze dzieci, które opanowały już podstawy kodowania robota zbudowanego z klocków, mają szansę rozpocząć swoją przygodę z nauką “dorosłego” języka programowania. Takiego, jaki wykorzystują właśnie dorośli w tworzeniu na przykład gier. Prawdziwego, ale… przedstawionego w sposób prosty i czytelny. Naturalnie w formie zabawy. Tutaj z pomocą przychodzi oprogramowanie do tablic multimedialnych: ScratchJR oraz Kodable. Przy pomocy poleceń dzieci programują trasę włochatego stwora. Jego zadaniem jest zebranie wszystkich monet znajdujących się w labiryncie. Oprócz prostych poleceń związanych z kierunkiem ruchu, na wyższych poziomach stosujemy warunki oraz powtórzenia. Brzmi dumnie oraz profesjonalnie, prawda? Dla dzieci również 🙂

Dzieci są niesamowite. Jeśli nauka przedstawiona jest w formie zabawy, potrafią przyswoić wiedzę, której my, dorośli nie jesteśmy czasami nawet zrozumieć.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here