Dlaczego warto organizować wycieczki firmowe dla pracowników?

Czasy, kiedy premia finansowa była uznawana za jedyną skuteczną formę motywowania pracowników, mijają. Pracodawcy coraz bardziej zdają sobie sprawę z tego, jak wiele zalet mają pozapieniężne dodatki do wypłaty czy okresowe gratyfikacje. Przedsiębiorcy chętnie decydują się na organizację wycieczek firmowych – zarówno w obrębie miasta, gdzie pracują, jak też w dalsze regiony, nawet do innych krajów. Zobacz, jakie są zalety organizowania wyjazdów dla pracowników i dlaczego warto rozważyć ich wprowadzenie również w swojej firmie.

Korzyści dla pracowników

Przede wszystkim wyjazdy firmowe są formą docenienia pracowników oraz podziękowania im. Momentem, kiedy warto je organizować, są takie sukcesy, jak pozyskanie wartościowego klienta, czy ukończenie wymagającego, długotrwałego projektu. Pracownicy odpowiedzialni za powodzenie przedsięwzięcia mogą odpocząć po wytężonej pracy i zregenerować siły przed kolejnymi wyzwaniami. Takiej okazji nie mieliby, gdyby nagrodą była premia finansowa, która prawdopodobnie przeznaczona byłaby na codzienne wydatki lub też odłożona do oszczędności w domowym budżecie.

Dodatkowo, jeśli wyjazd jest zaplanowany w dalekie, egzotyczne rejony, z uczestnikami zostaną wspomnienia na długi czas, a firmowa wycieczka będzie być może jedyną okazją w ich życiu, aby odwiedzić dane miejsce. W planie wycieczki możesz uwzględnić również różnego rodzaju eventy czy spotkania, które pozwolą pracownikom rozwijać ich pasje i poznawać nowe kultury. Organizacją wycieczek firmowych zajmuje się m.in. firma Adventure Planet – https://aplanet.pl/.

Korzyści dla pracodawcy

Z punktu widzenia pracodawcy zdecydowanie się na wycieczkę dla pracowników nie jest jedynie wydatkiem i może przynieść wiele korzyści. Ważne, aby cały wyjazd odpowiednio zaplanować i zorganizować – informacje na ten temat znajdziesz tutaj http://www.aplanet.pl/wycieczki-i-wyjazdy-firmowe/.

Wyjazd to idealna okazja do tego, aby pracownicy lepiej się poznali i zintegrowali ze sobą. Dowiedzenie się czegoś więcej o sobie nawzajem, swoich pasjach i poznanie charakterów poza pracą, może ułatwić komunikację po powrocie do niej, a co za tym idzie, również efektywniej realizować swoje zadania zawodowe. Może to być szczególnie przydatne, gdy w firmie często pojawiają się nowi pracownicy, czy też pracują w oddzielnych zespołach, które nie mają okazji na częstą interakcję na co dzień.

Eventy i wycieczki firmowe wzmacniają więź zatrudnionych z firmą i przekładają się na ich lojalność. Postaw na taką formę gratyfikacji, jeśli zależy Ci na tym, aby pracownicy czuli się ważną częścią przedsiębiorstwa i wiedzieli, że doceniasz ich codzienną pracę oraz zaangażowanie. W praktyce może się to przełożyć na większe zadowolenie z funkcjonowania w danej firmie i mniejsze zainteresowanie potencjalną zmianą otoczenia zawodowego. Jeśli wykorzystasz materiały z wyjazdu w firmowych mediach społecznościowych, zwiększysz też swoją atrakcyjność jako pracodawca dla kandydatów, którzy być może w przyszłości zostaną Twoimi pracownikami.

Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.