High level rack 408222 12801 wp

Czym jest dropshipping i jakie ma zalety?

Planujesz otworzenie sklepu internetowego, ale nie dysponujesz przestrzenią magazynową? A może już działasz od jakiegoś czasu w branży e-commerce, ale poszukujesz sposobów na optymalizację kosztów? W obu przypadkach skutecznym rozwiązaniem może się okazać dropshipping. Sprawdź, na czym polega ten system i jakie korzyści przynosi.

Dropshipping, czyli alternatywa dla własnego magazynu

Dropshipping to nic innego, jak outsourcing usług magazynowania towaru i zarządzania nim. W tym modelu za realizację zamówień, przechowywanie, pakowanie i wysyłkę do klienta końcowego odpowiedzialna jest firma zewnętrzna – dropshipper. Firma prowadząca sklep internetowy nie odpowiada za zarządzanie składowaniem, kontrolę stanów magazynowych, dostawy, inwentaryzację itp.

Zalety dropshippingu

Usługa dropshippingu ma wiele zalet. Przede wszystkim pozwala firmie zlecającej obsługę towaru zaoszczędzić na kupnie czy wynajmie magazynu. Pamiętajmy bowiem, że samodzielne prowadzenie gospodarki magazynowej to nie tylko koszt samego obiektu, ale też wyposażenia, systemów informatycznych czy chociażby ubezpieczenia.

Ponadto, dropshipping pozwala na wystawianie produktów na aukcjach czy w sklepie internetowym bez konieczności ich kupowania i magazynowania. To bardzo dobre rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy na start nie mają wysokiego kapitału. Nie muszą ponosić kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników magazynowych. Bez większych nakładów finansowych mogą też rozszerzyć swoją ofertę o dodatkowe produkty.

Wady dropshippingu

Choć dla wielu firm okazuje się bardzo korzystnym rozwiązaniem, dropshipping ma też swoje wady. Podstawową okazuje się brak dostatecznej kontroli nad procesami magazynowymi, za które odpowiada zewnętrzna firma. Sprzedawca nie będzie wiedział, w jakim stanie towar trafia do odbiorcy końcowego. W razie uszkodzeń czy innych nieprawidłowości trudno jest ocenić, na jakim etapie łańcucha dostaw do nich doszło.

Wyzwaniem może się również okazać znalezienie rzetelnego dropshippera. Nie da się ukryć, że uczciwość, prawidłowość i terminowość realizacji zamówień firmuje sklep, nie usługodawcę zarządzającego towarem. Outsourcing zarządzania zamówieniami i magazynem nie będzie wytłumaczeniem dla klienta końcowego, gdy coś pójdzie nie tak.

Gdy potrzebny jest własny magazyn

Czym bardziej rozwija się sklep internetowy, tym większa pojawia się potrzeba posiadania własnego magazynu, zarządzanego zgodnie ze standardami marki. Warto wtedy pamiętać, że inwestycja w budowę własnego obiektu może okazać się nieopłacalna. Tak naprawdę większość współczesnych firm decyduje się na wynajem powierzchni magazynowych. Szeroką ofertę magazynów do wynajęcia znajdziesz w ofercie Panattonii – jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek deweloperskich w Polsce. Dzięki wyszukiwarce szybko znajdziesz obiekt w dowolnym regionie, na przykład tutaj w Gdańsku i okolicach: https://panattonieurope.com/pl-pl/znajdz-nieruchomosc?region=pomeranian. Wynajem w pełni zaspokoi potrzebę posiadania powierzchni magazynowej, bez konieczności wielkich inwestycji w budowę obiektu. 

Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.