Co to jest coaching?

W dobie pogoni za jak najlepszymi wynikami i posadami rozwinęła się również inna gałąź zawodowa, nazywana coachingiem. Osoby pracujące w tej branży na co dzień pomagają innym w odnalezieniu i realizacji zamierzonego celu. Istnieje również kilka jej rodzajów, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie odpowiedniego sposobu i drogi pomocy do danej osoby, co może skutkować lepszymi efektami.

Bliżej o coachingu

Aby móc przybliżyć ideę coachingu, należy skupić się po pierwsze na istocie motywacji i spełniania celów. W pogoni za większymi zarobkami i prestiżem często gubimy się, tracąc jednocześnie wcześniej określony cel. Jak temu zaradzić? Przez obserwację rynku powstał specjalny zawód, nazywany coachem. Osoba taka analizuje potrzeby i chęci rozwoju danej jednostki czy grupy, skupiając się na pomocy. Dzięki jej pracy możliwe jest osiąganie lepszych wyników, optymalizowanie działań oraz lepsze wykorzystywanie własnych umiejętności i możliwości. Może ona również doradzić w sprawie wyboru ścieżki zawodowej. Mimo dostępności ofert pracy np. na portalu Pracuj.pl bardzo duża liczba osób ma problem ze znalezieniem odpowiedniego stanowiska dla siebie. Coach pomaga takim osobom dopasować odpowiednią pracę do ich możliwości i marzeń.

Komu może pomóc coach?

Jeżeli czujesz, że chcesz zmienić coś w swoim życiu zawodowym, lecz nie wiesz, jak tego dokonać, coach jest w stanie Ci pomóc. Jest to również świetne rozwiązanie dla biznesmenów, szefów i zarządców wielkich firm, którzy chcą jeszcze lepiej zarządzać swoim zespołem. Dzięki rozmowie z wykwalifikowanym pracownikiem możliwe jest otworzenie horyzontów i zauważenie innych dróg wyjścia z sytuacji, która mogłaby wydawać się beznadziejna.

Jakie cechy powinien posiadać coach?

Dobry i odpowiedni coach powinien być:

  • odpowiedzialny — podczas prowadzenia zajęć należy odpowiednio dobierać słowa, ponieważ mają one wielką wagę. Należy skupić się na szerzeniu prawdziwych, zgodnych z prawdą informacji.
  • otwarty na ludzi — praca z innymi osobami wymaga bycia otwartym. Jeżeli nie lubisz rozmawiać z innymi, a godzinne słuchanie o problemach innych przyprawia Cię o ciarki, ta praca nie jest dla Ciebie.
  • komunikatywny — coach musi umieć w odpowiedni i klarowny sposób przekazać swój komunikat, tak aby nie dochodziło do nieporozumień. Jednocześnie powinien on przekazywać pomocne informacje i pozwalać klientom samodzielnie dochodzić do wniosków.
  • wyrozumiały — coach powinien wspierać inne osoby w walce o osiągnięcie celu.


Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.