Pozycjonowanie stron internetowych – dlaczego jest takie ważne?

Pozycjonowanie strony internetowej to zadanie istotne dla każdej osoby prowadzącej działalność w sieci. Przy ogromnie danych, które codziennie zalewają internet, musisz się wyróżnić. Inaczej twoja oferta zginie wśród wielu innych stron. 

Pandemia, Internet, ecommerce

Na czym polega pozycjonowanie?

Pandemia, Internet, ecommerce

Pandemia koronawirusa wielu przedsiębiorców skłoniła do przeniesienia co najmniej części swojego biznesu do sieci. Ecommerce, sprzedaż online, sklep internetowy – to hasła, które dla wielu brzmiały jak ocalenie w tym trudnym czasie. Niestety jednak, trzeba pamietać, że im więcej w sieci sklepów z podobną ofertą, stron oferujących analogiczne usługi, tym mniejsza szansa, że twoje www to będzie właśnie ta strona, na którą trafi klient. Oprócz prowadzenia działalności w sieci niezbędne okazuje się pozycjonowanie stron internetowych.

Dzięki niemu:
• twoja strona pojawiać się będzie wyżej w wynikach wyszukiwania,
• płatne reklamy (jeśli się na nie zdecydujesz) będą bardziej efektywne, 
• poszerzysz krąg potencjalnych odbiorców i klientów.

Na czym polega pozycjonowanie?

Skuteczne pozycjonowanie polega przede wszystkim na zaproponowaniu atrakcyjnego contentu, który wzmacnia twoją pozycję na rynku. Jak to się dzieje? Wartością dodaną dla bardzo dużej grupy klientów jest wiedza. Dzieląc się nią, poprzez tutoriale, ebooki, poradniki, artykuły eksperckie, bloga oraz szereg innych rozwiązań, dajesz swoim klientom “bonus”, który sprawia, że coraz częściej pojawiają się oni na twojej stronie. Dzięki temu rośnie twoja widoczność w sieci, więcej potencjalnych klientów dostrzega twoją stronę, wyszukiwarki wyżej cię pozycjonują. Po co ci w takim razie agencja SEO? Do odpowiedniego przygotowania materiałów. Niestety dla wyszukiwarek Google (a to one w dużej mierze decydują dziś o tym, czy coś się użytkownikowi wyświetli po wpisaniu zapytania czy nie) liczy się nie tylko treść, ale i sposób przedstawienia.

Najlepsze pozycjonowanie to takie, które łączy w sobie konkretną, wartościową merytoryczną treść i:
• zasady pisania SEO (słowa kluczowe, odpowiedni kształt akapitów, stworzenie takich uzupełnień do tekstu jak meta title, meta description, posługiwanie się konkretnymi pytaniami, które najczęściej padają w sieci),
• stosowanie wymagań pod algorytm BERT wprowadzony przez Google pod koniec roku,
• wzmacnianie siły przekazu przez tzw. link building – linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
• tworzenie podstawowej strony rozprowadzającej (sanding page), formularzy oraz wszelkiego typu innych rozwiązań pozwalających generować leady. 
 

Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.