PKO Bank Polski

PKO BP: rekordowa liczba aktywnych aplikacji na 7. urodziny IKO

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego jako pierwsza w Polsce osiągnęła rekord 5 mln pobrań. Liczba aktywnych aplikacji IKO wzrosła do prawie 4,5 mln w marcu tego roku z 1 mln w grudniu 2016 roku. W ciągu 7 lat klienci logowali się do tej aplikacji 2 mld razy i wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł.

Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce. Dzięki wysokiej popularności i najwyższym ocenom użytkowników aplikacja dwa lata z rzędu zwyciężyła w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO wyprzedziła tu aplikacje największych światowych banków, takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.

„IKO niezmiennie pozostaje najpopularniejszą na rynku i najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją bankową w Polsce. Jej wzrost odzwierciedla cyfrowy rozwój naszego banku. Pokazuje też perspektywę wdrożeń kolejnych mobilnych funkcji, które bank zamierza wprowadzić dla wygody klientów” – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP. „Jesteśmy dumni z tej siedmiolatki, ale to dopiero pierwszy mocny rozbieg na długim dystansie tworzenia PKO Banku Przyszłości” – podkreśla.

IKO jest bardzo dobrze oceniana przez klientów. Średnia ocena to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek, wystawiona przez klientów dwóch największych sklepów z aplikacjami, którzy wydali w sumie ponad 500 tys. ocen.

W ubiegłym tygodniu IKO zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell”.

Od początku istnienia IKO, czyli od 7 marca 2013 roku, liczba aktywnych aplikacji systematycznie rośnie. Ponadto na przestrzeni lat systematycznie zwiększa się również liczba transakcji dokonywanych z użyciem aplikacji. W ciągu 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, zaś w całym roku 2019 było ich już ponad 170 mln.

Co godzinę klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO 113 tys. razy. Dla porównania, w 2014 roku – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji – takich logowań było ponad 1,6 tys., a w 2017 roku – 32 tys.

Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci korzystający z IKO płacą w internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 170 przelewów, w ciągu doby bank notuje nawet 9,4 mln tapnięć (kliknięć – red.).

W ostatnich miesiącach bank wprowadził kilka nowości w IKO, m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakupu biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji. Program umożliwia też kupowanie ubezpieczeń komunikacyjnych, założenie konta walutowego, limitu odnawialnego i zmianę limitu odnawialnego. Za pośrednictwem aplikacji można również złożyć wniosek o kartę kredytową i zmieniać limit karty.

Planowane są kolejne usługi i udogodnienia dla użytkowników, w tym płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych. W najbliższych tygodniach w IKO zostanie uruchomiony asystent głosowy, który ułatwia codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.