PKO BP: rekordowa liczba aktywnych aplikacji na 7. urodziny IKO

PKO Bank Polski
PKO Bank Polski
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego jako pierwsza w Polsce osiągnęła rekord 5 mln pobrań. Liczba aktywnych aplikacji IKO wzrosła do prawie 4,5 mln w marcu tego roku z 1 mln w grudniu 2016 roku. W ciągu 7 lat klienci logowali się do tej aplikacji 2 mld razy i wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł.

Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce. Dzięki wysokiej popularności i najwyższym ocenom użytkowników aplikacja dwa lata z rzędu zwyciężyła w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO wyprzedziła tu aplikacje największych światowych banków, takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.

„IKO niezmiennie pozostaje najpopularniejszą na rynku i najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją bankową w Polsce. Jej wzrost odzwierciedla cyfrowy rozwój naszego banku. Pokazuje też perspektywę wdrożeń kolejnych mobilnych funkcji, które bank zamierza wprowadzić dla wygody klientów” – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych PKO BP. „Jesteśmy dumni z tej siedmiolatki, ale to dopiero pierwszy mocny rozbieg na długim dystansie tworzenia PKO Banku Przyszłości” – podkreśla.

IKO jest bardzo dobrze oceniana przez klientów. Średnia ocena to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek, wystawiona przez klientów dwóch największych sklepów z aplikacjami, którzy wydali w sumie ponad 500 tys. ocen.

W ubiegłym tygodniu IKO zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell”.

Od początku istnienia IKO, czyli od 7 marca 2013 roku, liczba aktywnych aplikacji systematycznie rośnie. Ponadto na przestrzeni lat systematycznie zwiększa się również liczba transakcji dokonywanych z użyciem aplikacji. W ciągu 10 miesięcy 2013 roku w IKO wykonano ponad 260 tys. transakcji, zaś w całym roku 2019 było ich już ponad 170 mln.

Co godzinę klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo logują się do IKO 113 tys. razy. Dla porównania, w 2014 roku – w pierwszym pełnym roku działania aplikacji – takich logowań było ponad 1,6 tys., a w 2017 roku – 32 tys.

Aplikacja jest używana najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Dziś klienci korzystający z IKO płacą w internecie co pół sekundy, w każdej minucie zlecają 170 przelewów, w ciągu doby bank notuje nawet 9,4 mln tapnięć (kliknięć – red.).

W ostatnich miesiącach bank wprowadził kilka nowości w IKO, m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakupu biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji. Program umożliwia też kupowanie ubezpieczeń komunikacyjnych, założenie konta walutowego, limitu odnawialnego i zmianę limitu odnawialnego. Za pośrednictwem aplikacji można również złożyć wniosek o kartę kredytową i zmieniać limit karty.

Planowane są kolejne usługi i udogodnienia dla użytkowników, w tym płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych. W najbliższych tygodniach w IKO zostanie uruchomiony asystent głosowy, który ułatwia codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.