Pumptrack w Śremie – położono już asfalt

Pumptrack w Śremie – położono już asfalt. W Parku Śremskich Odlewników trwają już najważniejsze prace przy budowie toru do jazdy na rowerze.

Pumptrack nabiera realnych kształtów i wszystko wskazuje na to, że najpóźniej w październiku będziemy mogli jeździć na nim rowerami.

Pumptrack w Parku Śremskich Odlewników - położono już asfalt
Pumptrack w Parku Śremskich Odlewników – położono już asfalt

Pumptrack: Co to jest?

PUMPTRACK składa się z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopek” ułożonych w takiej kolejności, by możliwe było rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez pedałowania. Przeszkody toru wraz z zakrętami tworzą zamkniętą pętlę po której można jeździć w obu kierunkach. Dla maksymalnego wykorzystania terenu projektuje się liczne odnogi i alternatywne linie przejazdu. Dzięki niewielkim przeszkodom i małym prędkościom, jakie rozwijają użytkownicy toru, jest on odpowiedni dla dorosłych, jak i dzieci już od 4 roku życia.

Uniwersalność tego toru cechuje możliwość korzystania z niego na wszystkich typach rowerów – z amortyzacją, bez amortyzacji, górskich, BMX. Powierzchnia jezdna toru jest pokryta asfaltem. Skarpy nie będące powierzchniami jezdnymi po zagęszczeniu są obsiewane trawą nadając całości estetyczny wygląd.

Pumptrack w Śremie: Jak będzie wyglądał?

Obiekt zaproponowany w śremskiej koncepcji to średniej wielkości Pumptrack o nawierzchni asfaltowej. Tor składa się z przeszkód o zróżnicowanym poziomie trudności, których wysokość mieści się w przedziale od 50 do 150 cm. Zakręty profilowane o wysokości minimum 110 cm pozwalają bezpiecznie zmieniać kierunek jazdy niezależnie od prędkości z jaką poruszają się użytkownicy. Wielkość toru, ilość przeszkód i długość prostych pozwalają organizować zawody i aktywizować młodzież w różnym wieku.

Pumptrack: zestawienie wielkości:

  • powierzchnia asfaltowa w rzucie ‐ minimum 270 m2,
  • długość trasy – minimum 136 m,
  • wysokość zakrętów profilowanych toru pumptrack (mierzona od powierzchni asfaltowej w najniższym punkcie bandy do powierzchni asfaltowej na koronie bandy) ‐ minimum 90 cm,
  • Ilość zakrętów profilowanych o promieniu skrętu >180° ‐minimum 3 szt,
  • promień zakrętów ‐ minimum 400 cm,
  • powierzchnia umocnionego placu ‐ minimum 40 m2,
  • minimalna powierzchnia toru (po obrysie skarp) – 550 m2,
  • minimalna powierzchnia zagospodarowania – 850 m2

Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.