Metoda na policjanta ponownie zbiera żniwo w Śremie

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Bardzo łatwo jest przekazywać ludziom starszym, aby nie dawali się nabierać na “Metodę na wnuczka” lub na “Metodę na policjanta”. Niestety dużo trudniej jest temu przeciwdziałać. Pomimo licznych apeli policyjnych, kolejna mieszkanka Śremu dała się oszukać. Przestępcy wykorzystali tzw. metodę „na policjanta” i 58-letnia kobieta straciła ponad 8 tys. złotych.

Na czym polega “Metoda na policjanta”?

Zaczyna się klasycznie, czyli od telefonu i podawania się za członka rodziny lub za policjanta. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wykorzystać starsze osoby. W pewnym momencie oszuści proszą o pożyczenie lub przelanie dużej sumy pieniędzy. Wzięcia kredytu lub podpisania nieokreślonych dokumentów. Zazwyczaj pieniądze mają zostać wykorzystane w celu pokrycia szkód po wypadku drogowym, na ważną operację, na zakup samochodu lub na rozwiązanie ważnego problemu.

Jak oszuści wykorzystali “Metodę na policjanta” w Śremie?

Jak relacjonuje Ewa Kasińska, oficer prasowa Komendy Powiatowej Policji w Śremie, mężczyzna, który zadzwonił do mieszkanki Śremu poinformował ją, że jest policjantem i podał stopień służbowy, imię i nazwisko. Następnie powiedział, że dzwoni po to, aby spytać ją czy będzie współpracowała w związku z prowadzonym przez prokuraturę śledztwem, którego celem jest namierzenie hakerów. Kobieta wyraziła zgodę. Podający się za policjanta mężczyzna, aby uwiarygodnić swoją tożsamość, powiedział też kobiecie, by ze swojego drugiego telefonu-stacjonarnego zadzwoniła na nr 997 i sprawdziła jego dane. Seniorka przekonana, iż współpracuje z Policją, na prośbę fałszywego funkcjonariusza, udała się do najbliższego banku.

Tam założyła nowe konto i wzięła pożyczkę. W trakcie wszystkich czynności kobieta, zgodnie z wytycznymi sprawcy, miała przy sobie włączony telefon komórkowy. Po zawarciu umowy pożyczki otrzymała kopertę z kodami do wykonania przelewów, które telefonicznie przekazała oszustowi. Powiedział on też, że policjanci przejdę do jej domu, aby poinformować na jakim etapie jest śledztwo. Do dnia 2 maja br. nikt z Policji w mieszkaniu starszej Pani się nie pojawił. Wówczas udała się ona do banku, aby zamknąć konto, a pożyczkę zwrócić. Okazało się, że na nowym koncie kobiety nie ma pieniędzy, bowiem właśnie 28 kwietnia zostały one, bez jej wiedzy, przelane na inne konto. Wówczas mieszkanka Śremu zorientowała się, że została oszukana.

Wszystkich, którzy posiadają jakiekolwiek informacje dot. tego zdarzenia, prosimy o kontakt ze śremskimi policjantami. Można kontaktować się telefonicznie dzwoniąc pod nr tel. 61 28 – 15 – 211 bądź 997 albo przesłać maila na adres: dyzurny.srem@po.policja.gov.pl

Informacje można przekazywać także anonimowo.

 

Radosław Pawliński

Radosław Pawliński

Rodowity śremianin, z miastem związany całym sercem. Administrator infrastruktury obsługującej portal naszsrem.pl i pasjonat nowych technologii spod różnych znaków. Entuzjasta IT od pierwszego zetknięcia z komputerem. Pierwsze kroki w internecie stawiał jeszcze w czasach dominacji 0202122. Gadżeciarz. Zafascynowany wolnym i otwartym oprogramowaniem. Zapalony kibic sportowy.

Zostaw komentarz

Dołącz do Newslettera