Jesienno-zimowe problemy ze smartfonami

Smartfony są urządzeniami, które wykorzystuje się zarówno w pomieszczaniach, jak i na zewnątrz. Z tego powodu są narażone na częste wahania temperatury, zmianę wilgotności i inne niekorzystne czynniki. Jak chronić nowoczesne telefony przed uszkodzeniem z powodu mrozu, deszczu czy nagłych zmian temperatury?

Smartfon zawsze w pokrowcu

Późną jesienią i zimą smartfon zawsze powinien znajdować się w pokrowcu. Dzięki etui jest chroniony przed zmianami temperatury, co sprawia, że mróz nie powoduje jego uszkodzenia. Delikatne podzespoły nie wychładzają się nadmierne, przez co po wejściu do ciepłego pomieszczania nie osadza się na nich para wodna, odpowiedzialna za pojawianie się rdzy we wnętrzu telefonu. Dodatkowo pokrowiec zabezpiecza przed zalaniem smartfona w czasie słoty lub zawilgoceniem w czasie intensywnych opadów śniegu.

Aby smartfon był w pełni bezpieczny, warto pamiętać o tym, by jak najrzadziej wyciągać go na zewnątrz. Jeśli jest to konieczne, po zakończeniu rozmowy lub korzystania z aplikacji, urządzenie powinno się schować do pokrowca, a następnie umieścić w wewnętrznej kieszeni torebki, plecaka lub kurtki. W ten sposób zyska dodatkową ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi.

Kiedy potrzebna wizyta w serwisie?

Jeśli smartfon po dłuższym pobycie na zewnątrz wyłączy się i nie będzie chciał uruchomić się ponownie, powinno się udać z nim do serwisu. Podobnie powinno się postąpić w przypadku awarii wyświetlacza, głośnika bądź mikrofonu. Najprawdopodobniej mróz, śnieg czy deszcz przyczyniły się wtedy do awarii sprzętu i wymiana części smartfona jest niezbędna. W przypadku gdy telefon jest objęty gwarancją właściciel zwykle liczy na to, iż naprawa zostanie wykonana bezpłatnie. Okazuje się, że zalane czy zawilgocone telefony są naprawiane jedynie na koszt użytkownika.

Gwarancja nie obejmuje naprawy uszkodzeń wynikających z winy użytkownika. W przypadku uszkodzenia telefonu na skutek niekorzystnych warunków atmosferycznych producent nie ponosi odpowiedzialności za szkodę, gdyż obowiązek prawidłowego zabezpieczenia sprzętu przed awarią leży po stronie kupującego. Niestety, nawet noszenie smartfona w pokrowcu i chowanie go w plecaku bądź torbie nie daje pewności, że będzie działał bez zarzutu.

Aby mieć gwarancję, że nie poniesie się kosztów naprawy uszkodzonego przez mróz, śnieg czy deszcz sprzętu, warto sięgnąć po ubezpieczenie mobile phone insurance. Tylko ono zapewnia ochronę przed kosztami jesienno-zimowych problemów ze smartfonem.

Podobne wpisy

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.