Wszystko o reklamie w postaci liter świetlnych

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Stając przed wyborem odpowiedniej formy reklamy outdoorowej oraz oznaczenia miejsca prowadzonej działalności gospodarczej, wybierać musimy pomiędzy niezliczoną liczbą dostępnych na rynku form i materiałów reklamowych, z których każda wydaje się być równie atrakcyjna, co jej odpowiedniki. Nie w każdym przypadku możliwe jest przy tym odrzucenie niektórych z nośników reklamowych z uwagi na uwarunkowania zewnętrzne, dopuszczalność określonych form reklamy, a także posiadany budżet finansowy. Warto w takich sytuacjach zastanowić się nad wyborem niekonwencjonalnych form reklamy, które – choć może nie są tak tanie, jak ich odpowiedniki – pozwalają osiągnąć lepsze od innych efekty reklamowe. Jedną z form takiej reklamy jest bez wątpienia wykorzystanie liter świetlnych.
Większość agencji reklamowych oraz innego rodzaju podmiotów zajmujących się produkcją i dostarczaniem kompleksowych rozwiązań reklamowych posiada w swojej ofercie szeroką gamę liter blokowych wykorzystywanych w reklamie zewnętrznej. Wśród nich wyróżnić można klasyczne litery pozbawione efektów świetlnych, które wykonywane są zazwyczaj ze styroduru, plexi, PCV lub dibondu, a także litery świetlne (podświetlane), które wykonywane są najczęściej z aluminium, a podświetlane przy wykorzystaniu osprzętu oświetleniowego led. Taka forma reklamy polecana jest przede wszystkim w sytuacji, kiedy uzyskać chcemy efektowną reklamę przyciągającą uwagę przechodniów.
Do budowy konstrukcji liter świetlnych wykorzystywane są taśmy aluminiowe o różnej szerokości (od 6 cm do 10 cm – w zależności od zamierzonego zastosowania), które tworzą boki liter. Wygięte w kształty odpowiadające przesłanemu projektowi graficznemu taśmy malowane są następnie metodą proszkową, przyjmując barwę zamawianą przez klienta. Dzięki takiemu zabiegowi konstrukcje liter chronione są dodatkowo przed korozją oraz niekorzystnym działaniem warunków atmosferycznych, tworząc szczególnego rodzaju warstwę ochronną dla liter. Do tak przygotowanej konstrukcji docinane są następnie tzw. lica – przody liter, które wytwarzane są najczęściej z tworzyw sztucznych takich jak pleksi. Wykorzystanie w tym procesie różnorodnych kolorów tworzyw oraz folii przeznaczonej na nadruki cyfrowe pozwala uzyskać kompozycje liter odznaczające się różnymi barwami. Wykonane w ten sposób lico łączone jest następnie w sposób trwały z bokami liter. Powstała w ten sposób konstrukcja uzupełniona zostaje następnie o osprzęt oświetleniowy, który dobierany jest według osobistych preferencji klienta spośród dostępnych na rynku oświetleniowym produktów wykorzystujących technologie ledowe. Następnie litery reklamowe wraz z oświetleniem montowane są do ściany lub elewacji budynku, gdzie ma znajdować się docelowe miejsce ich ekspozycji.
Wybierając taką formę reklamy warto pamiętać, że tworzone w ten sposób nośniki reklamowe potrzebować będą stałego dostępu do źródła energii oraz nierzadko wymagać modyfikacji w istniejących już instalacjach elektrycznych. Stąd też decyzję o wyborze takiego nośnika reklamowego powinno poprzedzać sprawdzenie, czy istnieją faktyczne możliwości jej wdrożenia.
Zobacz:
Wszystko o reklamie w postaci liter świetlnych na www.kasetony-reklamowe.com.

Co o tym sądzisz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.